אילן מורנו: “זה שפניו של עמנואל מוסתרות, זה הפנים שלו, של אותו סטודנט”

הענקת מלגות לסטודנטים, צילום: דרך עמי

בשנת הלימודים האקדמאית הקרובה, יתחיל פרויקט נוסף של “אתנחתא” של עמותת “דרך עמי”, המעניקה מלגות לסטודנטים ועוסקת בזהות יהודית. העמותה קרויה על שמו של מורנו, כשהיא הולכת לאורו בשיתוף פעולה עם משפחתו. הייחודיות בפרויקט זה היא דמותו הערכית של עמנואל אשר משלבת חיי ישראליות אמיתית, חיי תורה ועבודה כפי שנהג מורנו לאורך כל שנות חייו מטרת העמותה לשקף את הפנים האמיתיות של עמנואל לדרך חיים עבור הסטודנטים הרבים שמגיעים לפרוייקט.

“לא תיארנו לעצמנו שחמישה ימים אחרי הפסקת האש, הוא יצא ולא יחזור” אומר אילן מורנו, אביו של עמנואל מורנו ז”ל. “אנחנו כשעלינו ארצה ידענו שדברים לא יהיו קלים. אבי אמר לי אל תעלו (לארץ ישראל) יש לך בנים. הוא התחנן עד היום האחרון

“עמנואל פשוט לא בזבז דקה, דקה. תמיד הסתובב עם חפץ חיים בכיס. תמיד שלף ולמד. לא מסתיר את דעותיו, אומר אותם בלהט.  זה שפניו של עמנואל מוסתרות, זה מאפשר לכל סטודנט, זה הפנים שלו של אותו סטודנט, זה הפנים שלו. להערכתי זה פשוט להמשיך את חלקי באופן סמלי. את חייו” הוסיף האב.

“אני רואה התרגשות של הסטודנט כשאני מדבר על עמנואל” מוסיף הרב שמואל מורנו, אחיו של עמנואל מורנו ז”ל, “אני חושב שהעבודה שלא רואים כאן פנים, מאפשרת לכל אחד להיות הוא, שבעצם אתה מתחבר למישהו שהוא לא מצמצם אותך. הוא מרחיב לך את האפשרות לפעול ממקום נקי יותר”.

קבוצת לימודצילום: דרך עמי

עמותת “דרך עמי-אתנחתא”, לקחה על עצמה להנחיל את מורשתו של עמנואל בקרב ציבור הצעירים במדינת ישראל . 22 מרכזים עם 1,400 סטודנטים והמספרים רק עולים ועולים. יוצאת בימים ראשון-שלישי (כ”ב-כ”ד אלול, 22-24.9) בקמפיין גיוס המונים רחב שמסתיים היום (שלישי)! נועד לגיוס כספים עבור מלגות לסטודנטים שרוצים להשתתף בתכנית כבר בשנה הקרובה.

היום הוא היום האחרון לקמפיין! המטרה היא להגיע ליעד של 100 אש”ח אשר מוכפלים ע”י  תורם גדול

כל שקל שלכם שווה למעשה שניים, את המנגינה הזאת חייבים להמשיך. כל אחד שותף. 

לכתבה המלאה >

פוסטים נוספים